Koło Naukowe Dziennikarstwa i Krytyki Muzycznej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi zaprasza do uczestnictwa w 5. Konferencji Naukowej „Muzyka – Media – Marketing” pod hasłem „Dziennikarstwo i krytyka muzyczna. Przeszłość – teraźniejszość – perspektywy”, która odbędzie się w formule hybrydowej (online i stacjonarnie) w dniach 21-22 marca 2023 roku.

Głównym tematem Konferencji będą rozważania nad dziennikarstwem i krytyką muzyczną – uwagę skierujemy zarówno na wątki związane z przeszłością obu dziedzin, zjawiskami obserwowanymi współcześnie i tymi, które dopiero przed nami. Choć w swojej pięcioletniej historii Konferencja po raz pierwszy otrzymała bardziej sprecyzowany temat, nie zamykamy się na kwestie związaną z szeroko rozumianą obecnością muzyki w mediach i jej realiach marketingowych. Do udziału w każdej edycji wydarzenia zapraszamy specjalistki i specjalistów w dziedzinie mediów i marketingu muzycznego. W minionych latach gośćmi Konferencji byli m.in. Marcin Majchrowski, Dorota Kozińska, Adam Suprynowicz, Kinga A. Wojciechowska, Piotr Metz, Joanna Grotkowska, Magdalena Miśka-Jackowska, Mateusz Ciupka, Piotr Matwiejczuk i Robert Kamyk. To właśnie nasi goście specjalni zabiorą głos pierwszego dnia Konferencji. Drugi dzień poświęcimy prezentacji efektów badań oraz prac studentów i doktorantów, którzy zechcą zaprezentować swoje referaty na zaproponowany przez nas temat: „Dziennikarstwo i krytyka muzyczna. Przeszłość – teraźniejszość – perspektywy” lub zdecydują się podzielić się swymi refleksjami na temat muzyki w kontekście mediów i rozlicznych strategii marketingowych.
👉 Zapraszamy również przysłuchiwania się i uczestnictwa w wykładach w formie online (link będzie dostępny na dzień przed rozpoczęciem wydarzenia) lub stacjonarnie, w Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi.
𝐇𝐀𝐑𝐌𝐎𝐍𝐎𝐆𝐑𝐀𝐌 𝐃𝐍𝐈𝐀 𝐈
🟡 godz. 9.30 | OTWARCIE KONFERENCJI
🟡 godz. 9.45-11.15 | WYKŁAD I
O sztuce słuchania i rozumieniu muzyki
𝗱𝗿 𝗠𝗮𝗹𝗴𝗼𝗿𝘇𝗮𝘁𝗮 𝗦𝗶𝗲𝗿𝘀𝘇𝗲𝗻́𝘀𝗸𝗮-𝗟𝗲𝗿𝗮𝗰𝘇𝘆𝗸
🟡 godz. 11.30-13.00 | WYKŁAD II
Dziennikarz muzyczny – niepotrzebny, ale niezbędny
𝗿𝗲𝗱. 𝗕𝗮𝗿𝘁𝗲𝗸 𝗖𝗵𝗮𝗰𝗶𝗻́𝘀𝗸𝗶
🟡 godz. 14.15-15.45 | WYKŁAD III
Krytyka muzyczna wczoraj i dziś
𝗱𝗿 𝗠𝗼𝗻𝗶𝗸𝗮 𝗣𝗮𝘀𝗶𝗲𝗰𝘇𝗻𝗶𝗸
🟡 godz. 16.00-17.30 | WYKŁAD IV
Problemy dziennikarstwa muzycznego, a także tworzenie i słuchanie muzyki w czasach cyfrowej dystrybucji dźwięku
𝗱𝗿 𝗦𝘇𝘆𝗺𝗼𝗻 𝗡𝗼𝘇̇𝘆𝗻́𝘀𝗸𝗶
𝐇𝐀𝐑𝐌𝐎𝐍𝐎𝐆𝐑𝐀𝐌 𝐃𝐍𝐈𝐀 𝐈𝐈
🟡 godz. 9.30-9.50 | REFERAT I
Współczesne przejawy praktyk plądrofonicznych
𝗠𝗮𝗿𝗰𝗶𝗻 𝗕𝗮𝗿𝘀𝘇𝗰𝘇 | Akademia Muzyczna w Łodzi
🟡 godz. 10.00-10.20 | REFERAT II
Koncepcje strategiczne polskich filharmonii
𝗺𝗴𝗿 𝗠𝗮𝗹𝗴𝗼𝗿𝘇𝗮𝘁𝗮 𝗞𝗮𝗰𝘇𝗺𝗮𝗿𝗲𝗸 | Uniwersytet Łódzki, Akademia Muzyczna w Łodzi
🟡 godz. 10.30-10.50 | REFERAT III
Czy kiedyś to było, a dzisiaj to nie ma? W poszukiwaniu kryzysu krytyki muzycznej w Polsce
𝗺𝗴𝗿 𝗣𝗶𝗼𝘁𝗿 𝗠𝗶𝗸𝗮 | Akademia Muzyczna w Łodzi
🟡 godz. 11.00-11.20 | REFERAT IV
Til Valhall! Omówienie współczesnej wizji muzyki wikingów na podstawie gry Assassin’s Creed
𝗔𝗹𝗶𝗰𝗷𝗮 𝗝𝗮𝗻𝗼𝘄𝘀𝗸𝗮 | Akademia Muzyczna w Łodzi, Uniwersytet Łódzki
🟡 godz. 11.30-11.50 | REFERAT V
Muzyka – media – prawo. Parodia
𝗺𝗴𝗿 𝗝𝗲𝗿𝘇𝘆 𝗪𝗮𝗿𝗱𝗲̨𝘀𝗸𝗶 | Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
🟡 godz. 13.00-13.20 | REFERAT VI
Redefiniując brzmienie futbolu. O ewolucji ścieżki dźwiękowej do gier z serii EA Sports FIFA
𝗠𝗶𝗰𝗵𝗮𝗹 𝗠𝗮𝗿𝗰𝗵𝗹𝗲𝘄𝘀𝗸𝗶 | Akademia Muzyczna w Łodzi, Uniwersytet Łódzki
🟡 godz. 13.30-13.50 | REFERAT VII
Muzyka w sidłach algorytmów. Sztuczna inteligencja, muzyka generowana komputerowo i prawa autorskie
𝗺𝗴𝗿 𝗠𝗮𝗿𝗰𝗲𝗹 𝗠𝗿𝗼𝘇𝗼𝘄𝘀𝗸𝗶 | Uniwersytet Warszawski
🟡 godz. 14.00-14.20 | REFERAT VIII
Internet a krytyka muzyczna. Nowe formy krytyki muzycznej
𝗕𝗮𝗿𝘁𝗹𝗼𝗺𝗶𝗲𝗷 𝗭𝗲𝗶𝗱𝗹𝗲𝗿 | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
🟡 godz. 14.30-14.50 | REFERAT IX
Krytyka w prasie a prawo
𝗺𝗴𝗿 𝗞𝗮𝗺𝗶𝗹 𝗕𝗶𝗮𝗱𝗮𝗹𝗮 | Akademia Muzyczna w Łodzi, Uniwersytet Łódzki
ℹ️ Więcej o Konferencji: https://www.amuz.lodz.pl/pl/wydarzenia/5-konferencja-naukowa-muzyka-media-marketing
ℹ️ Więcej o prelegentach i prelegentkach I dnia: https://www.amuz.lodz.pl/pl/koncerty-i-wydarzenia-zapowiedzi/marzec-2023/157181-5-konferencja-naukowa-muzyka-media-marketing
ℹ️ Więcej o organizatorze: https://www.amuz.lodz.pl/pl/wydarzenia/5-konferencja-naukowa-muzyka-media-marketing/344-struktura/wydzialy/wydzial-i/wydzial-i-kola-naukowe/152890-kolo-naukowe-dziennikarstwa-i-krytyki-muzycznej
ℹ️ Regulamin Konferencji: https://www.amuz.lodz.pl/dmdocuments/2023-03-21—muzyka-media-marketing/2023-03-21–5MMM–regulamin.pdf
0 komentarzy